Längtan!

Maaaat!!!!

Jag vet inte riktigt vad det beror på, men de senaste dagarna har hungern varit lite påträngande och jag märker hur jääävulskt viktigt det är att jag får i mig mina måltider med jämna mellanrum. Har inte aktiverat mig de senaste dagarna så ja kan som inte skylla på nån träningsförbränning heller.

Tidigare tänkte jag mycke på mat, men det var mest för att leta nyttiga och goda recept. Nu tänker jag bara på mat, å hur de ska smaka i munnen, å få tugga, knaprigt, mjukt å krispigt. Ja ni hör… Det som har fått mig å dreggla idag är korv! Fadern hade köpt grillkorv å de va nästan så att sickelsträngen va ett faktum… Drömmer om Bullens pilsnerkorv värmd över öppen eld… Men det som är intressant är faktiskt att jag längtar efter mat och inte skräp… Känner inget direkt sötsug, kan ju bero på att de mesta av skakmaten är söt. Känner ett större sug efter det som är salt, dock inte chips som är det godaste jag vet. Å DET känns bra… Tror jag ska ha en nästan noll tolerans mot chips. Tänker att typ en gång i månaden unna mig en sån där liten påse. För jag tror att om jag släpper efter när det gäller chips, och köper hem en påse å tro att jag kan spara den, så är jag rökt! Jag kommer att överäta både i mängd och ofta. Tyvärr! Ska försöka fokusera på nyttigare snacks eller typ kvällsfika som man kan mumsa på när man har soffmys.

Vet ni, det känns bra faktiskt. Trots detta sug efter mat känner jag mig enormt duktig. Jag är ju inte elak mot mig själv, jag gör ju det här för min egen skull. Känner nästan ett litet pirr över den förändring jag faktiskt håller på med. Imorrn ska ni få nya vikten också, och jag tror faktiskt inte bara att den nya vikten beror på den nya vågen. =) Jaa… jag har smygvägt mig. Men det kommer jag bara att göra nu medan jag kör skakmaten. E ju liksom omöjligt att gå upp i vikt då. När jag sedan för in riktig mat så vill jag hålla mig till vägning en gång i veckan.

 

Näe… off to work!

Lämna en kommentar