#smalaförtrycker / #tjockverklighet

Vilken dag… Vet inte riktigt vart jag ska börja. Har suttit och försökt på något vis sammanfatta dagen med egna ord. Men är faktiskt för trött i huvet för det. Så jag klipper och klistrar in dagen istället.

Fräckt stulet och nästan helt citerat av Lady Dahmer:

Bloggaren When Darkness Falls startade hashtaggen #smalaförtrycker där hon ville tala om hur tjockas erfarenheter, ångest och sorg förminskas och bortförklaras och framförallt kapas av smala människor. 

1. Vi börjar hos en av mina förebilder: Bloggaren When Darkness Falls och det HÄR inlägget. När ni läser inlägget så läs gärna kommentarerna också, det har jag börjat med mer och mer, fantastiskt mycket klokt som skrivs i kommentarsfälten. Har ni läst färdigt? Bra.

2. Då hoppar vi till nästa punkt. Husguden Lady Dahmer skrev en debattartikel om ”Om du är tjock och inte hatar dig själv, då jävlar blir det liv” Gå in och läs den.

3. Samtidigt som punkt 1 och 2 så brakade helvetet lös på twitter under #smalaförtrycker. Där bör du inte gå in och läsa om du mår dåligt av att prata/läsa om vikt och hur vissa ser på överviktiga. Jag har varit där nästan hela dagen och känner mig nu helt slut. Folk är så jävla elaka helt enkelt! Nu var det några som tyckte att själva formuleringen på taggen va lite olycklig och startade taggen #tjockverklighet. Där cirkulerar det inte så många troll, men dom kan dyka upp. Men det kan vara en bra plats att ventilera sina åsikter som tjockis. Lisa-MondoKanel skrev också ett bra blogginlägg i debatten. Den hittar ni här.

Sååå… Kort sammanfattat så har jag idag krigat för att folk ska låta oss överviktiga vara ifred!!!

Så nu ska jag mata hunna å lägga mig å se på en väldigt hjärndöd film/serie… =)

 

Lämna en kommentar